Rådgivning

Løft jeres forretning med en kommunikationskonsulent

Ønsker I større synlighed og mere gennemslagskraft?
Vil I forstås bedre af jeres kunder eller borgerne?
Eller have hjælp til at være skarpere på jeres brand og stille skarpt på kernen i jeres forretning?

Løft jeres forretning med en kommunikationskonsulent

Måske har I brug for at omsætte jeres værdier til konkrete fortællinger i tekst, film, lyd eller billeder? Eller give alle medarbejdere i kommunikationsafdelingen fælles redskaber til at omsætte og vinkle de gode ideer til konkrete historier. 

Så kan løsningen være at bruge mig som ekstern kommunikationskonsulent.


Sådan kan kommunikationskonsulenten arbejde for dig

Asset 31@4x.png
 

Som kommunikationskonsulent kan jeg understøtte din virksomhed med en samlet strategisk kommunikationsplan. Du kan bruge mig som kommunikationskonsulent på flere måder. 

Jeg kan:

  • Hjælpe med at finde finde eller finpudse virksomhedens kernefortælling

  • Stå for virksomhedens samlede kommunikation, som din eksterne kommunikationsafdeling efter behov.

  • Rådgive om, hvordan du løser en konkret udfordring eller kommunikationsopgave

  • Projektlede de samarbejdspartnere du allerede bruger i dag

  • Undervise dig, så du kan løse opgaverne selv


Kommunikationskonsulenten hjælper med alt fra  strategi til tekster, film og hjemmesider

Asset 24@4x.png
 

Jeg hjælper jer for eksempel med at: 

  • vælge de kundecases, der præsenterer virksomheden bedst.

  • finpudse jeres kommunikationskanaler eller få nye i spil. Et nyhedsbrev, en offensiv strategi for LinkedIn eller…

  • skrive bedre mails eller rapporter til jeres målgrupper

  • forny jeres hjemmeside med indbydende film og cases, der fænger

  • holde oplæg og skrive i tråd med virksomhedens værdier


Kommunikationskonsulenten hjælper med at lægge og følge strategien

En god kommunikationsstrategi skaber en gennemtænkt og sammenhængende kommunikation, fordi den udstikker linjerne for, hvem du skal kommunikere med, hvor og hvordan du skal gøre det og hvornår.

Den definerer konkrete indsatsområder og aktiviteter, og indeholder en køreplan for, hvornår de skal udføres. 


Fra ide til resultat med hjælp fra Kommunikationskonsulenten

Hvad er vigtigt for jer og hvorfor?

Som kommunikationskonsulent tager jeg altid afsæt i jeres drømme,  jeres forretning og jeres kunder.

Et forløb kan for eksempel se sådan ud:

IdeResultat.jpg

Ambitioner – jeres ideer og mål

Hvad er vigtigt for jer? Hvem er drømmekunden? Og hvorfor? Ønsker I større synlighed og mere gennemslagskraft.? Vil I forstås bedre af jeres kunder eller borgerne?

Eller have hjælp til at være skarpere på jeres brand og stille skarpt på kernen i jeres forretning. Måske har i brug for at omsætte jeres værdier til konkrete fortællinger?

Eller give alle medarbejdere i kommunikationsafdelingen et fælles sprog for arbejdet med den gode fortælling.


Analyse – det I gør

Status. Jeg analyserer jeres kommunikation. Hvordan kommunikerer I i dag, og hvordan virker det? T tæt samarbejde med jer undersøger og analyserer jeg jeres kommunikation.


Muligheder – det I kan gøre

Med afsæt i det I gør, laver Mellem Linjerne en kommunikationsplan med forslag til, hvordan I får mest mulig effekt med mindst mulig indsats. Hvad er de vigtigste budskaber til hvem?

Skal medarbejderne have konkrete redskaber til at skrive bedre mails eller rapporter?

Skal I have fokus på hvilke kundecases, der præsenterer virksomheden bedst? Eller have nye kommunikationskanaler i spil?

Måske skal aller eller udvalgte medarbejdere inspireres med en fælles sorkshop eller ideudvikling.


Handling – få det til at ske

Kommunikationsplanen føres ud i livet. Produktion af alt fra nyhedsbreve til kundecases, pressemeddelelser, hjemmeside og film. Eller kurser for medarbejdere. 


Resultat – i mål 

I er blevet mere synlige, kommunikerer skarpere og mere forståligt. Ambitionerne er indfriet og i er i mål. Et godt fundament for nye mål.


Pris

Du kan få hjælp af mig som kommunikationskonsulent fra to timer til 50 timer fordelt over en længere periode. 

Ofte kan det være en fordel for dig at købe et klippekort. Det giver dig fleksibel rådgivning, når du har brug for det, og rabat. Jeg har klippekort fra 6.000 kr. Du kan købe fra 4-50 timer, alt efter behov.

Når du køber et klippekort har du hotline til mig og hurtig adgang til at få en aftale i min kalender.


Fleksibel rådgivning gennem klippekort

Køb et klippekort her – eller send mig en mail på: maria@mellemlinjerne.dk
eller ring på: 21 29 05 81 

hvis du har brug for at høre mere, eller få mit bud på, hvordan jeg hjælper dig og din virksomhed eller organisation bedst i mål.


Hvem hjælper kommunikationskonsulenten?

Alle, der vil løfte forretningen og nå nye mål med skarp kommunikation kan få hjælp af en kommunikationskonsulent.


Måske er I en virksomhed, der har brug for at rykke et nyt sted hen med jeres kommunikation. I ved, at I har en masse gode historier at fortælle, men når det aldrig. 

Et ministerium eller en kommune, der vil have hjælp til at kommunikere, så borgerne forstå jeres breve eller teksterne på jeres hjemmeside. Måske har I bruge for at udvikle en skabelon for en bestemt type af tekster. Et referat eller et notat, som borgerne læser med i.

En kommunikationsafdeling, der gerne vil udvikles og inspireres med fælles værktøjer til at omsætte strategierne til konkrete fortællinger i ord, lyd og billeder. 

En organisation med masser af fagfolk og specialister, der har brug for løbende hjælp til at udvikle og kommunikationen, så jeres faglighed bliver synlig og får gennemslagskraft.

En ledelse der løbende får sparring på, hvordan du/I bedst håndterer og justerer jeres interne og eksterne kommunikation.


Hvem er din kommunikationskonsulent


_DSC4062-2-Edit.jpg

Som journalist og indehaver af konsulent og kursusvirksomheden Mellem Linjerne har jeg specialiseret mig i at klæde fagfolk på til at formidle deres viden så andre end deres egen faggruppe kan forstå det. I flere år har jeg været  tilknyttet kunstmuseerne Ordrupgaard og HEART med at udvikle strategi for kommunikation og PR og føre strategien for større synlighed ud i livet. Ligesom jeg har hjulpet hjulpet tegnestuen Vandkunsten med kommunikation og pr for udvalgte projekter og 75 års jubilæumsudstilling.

Se hvad kunderne siger her

Kunderne siger

»Maria Larsen bistod HEART med ekstern kommunikationsrådgivning i forbindelse med lanceringen og åbningen af museet. Hun leverede såvel strategisk som i selve eksekveringen en professionel og meget kompetent bistand, som gav HEART en forrygende start«.

- Holger Reenberg, direktør kunstmuseet HEART