KURSER OG WORKSHOPS
Inspiration fra fremtiden
Med fremtidsforsker Anne-Marie Dahl – Futuria
KURSER OG WORKSHOPS
Find og fang fremtidens kunder
Forstå fremtidens kunder og bliv skarp i jeres markedsføring. Workshop i samarbejde med fremtidsforsker Anne Marie Dahl.
Hvad får I ud af workshoppen?
Fremtidens kunder er uforudsigelige i deres ønsker og adfærd og reagerer spontant på her og nu signaler. De deler, linker og liker. Og det bliver bare vildere i fremtiden! Derfor er det vigtigt at forstå fremtidens kunder og vilkår for markedsføring.
Vi inviterer jer på en rejse ind i fremtiden. Vi ser på de vigtigste megatrends, der påvirker jeres kunder. I får forståelse for muligheder og udfordringer i mediebilledet og konkrete redskaber til at markedsføre jer i forhold til kunderne i flere forskellige fremtider.
Deltagerne får
Indblik i de væsentligste megatrends, der påvirker fremtidens forbrugere
Forståelse for de mange modsatrettede krav og tendenser.
Klarhed og retning for eget arbejde og og virksomhedens kurs fremover.
På workshoppen lærer I at:
Orientere jer i megatrends og modtendenser i fremtidens samfund
Forstå fremtidens mediebilleder
Arbejde med jeres målgrupper i 4 forskellige scenarier for fremtidens kunder
vinkle og bruge fortællinger med enkle og konkrete værktøjer
Program for workshoppen
Vi arbejder i 4 vidt forskellige fremtidsscenarier med konkrete øvelse i forhold til at håndtere fremtidens markedsføring og dialog med jeres kunder.
Workshoppen kan arrangeres som et hel eller halvdags forløb. Vi skræddersyr programmet til jeres behov. Programmet veksler mellem oplæg, dialog og øvelser.
09.00 – 09.15 Velkomst og formålet med dagen
09.15 – 10.45 Oplæg om de vigtigste megatrends, der påvirker fremtidens kunder og mediebillede inkl. dialog
10.45 – 11.00. Tænkepause
11.00 – 12.00. Hvad er god kommunikation – også i fremtiden? Oplæg og øvelser
12.00 – 12.45 Frokost
12.45 – 13.15. Oplæg: Om at tænke fremtid og præsentation af 4 scenarier for fremtidens kunder
13.15 – 13.45. Dialog i grupper i 4 forskellige fremtider – fremtidens kunder og markedsføring
13.45 – 14.15. Præsentationer fra gruppearbejdet
14.15 – 14.45 Hvor er vi i dag? Hvor er vi på vej hen? Hvor vil vi gerne hen?
14.45 – 15.00. Kaffepause
15.00 – 15.45 Konkrete historier i valgte fremtidsscenarier – oplæg og øvelser
15.45 – 16.00 Hvad er næste skridt?
Målgruppe:
Alle der skal arbejde med kundeforståelse, service, markedsføring og kommunikation i forhold til fremtidens kunder.
Hvem underviser
Workshop med fremtidsforsker Anne-Marie Dahl indehaver af Futuria.
Book en workshop om fremtidens kunder og markedsføring eller ring/mail og hør nærmere på 21 29 05 81 eller maria@mellemlinjerne.dk
Kronik i dknyt: Kommuner skal fortælle til følelserne
Kunderne siger:
"Vi har fået lys på, at alt og alle kommunikerer, og større forståelse for, hvor vigtigt det er, at alle bidrager med små historier til den store fortælling."